Projektredovisningar var det ja...

Hjälp vad jag känner mig jätte aktiv med mitt bloggskrivande alltså. Men det skall man väl kanske inte klaga på, det är ju faktiskt ganska skoj dessutom.
Under dagen har alla naturvetar tvåor och treor varit i södervärnsaula. Treorna hade projektredovisningar och vi tvåor fick lyssna på dem. Det bör även tilläggas att ettorna fick vara ute i något änge och göra nytta genom att faga hela dagen medans vi satt inne och glodde.
Projektredovisningarna var av blandad kvalitét och projekten var allihop väldigt olika. Bland annat fanns det en grupp som fått en metallbit och sedan tagit reda på vad det var för sorts metall. Sedan fanns det en grupp som byggt en jetmotor, eller försökt i alla fall. En grupp som byggt en kanon, som först brutit mot vapenlicenslagen eller något sådant men det får man nog hålla lite tyst om. Dessutom var det många grupper som gjort någon form av häfte i utbildningssyfte eller upplysningssyfte. Men trots att det var massa olika roliga, tråkiga, och intressanta redovisningar med flashiga powerpoints o.s.v. så fanns det en viss redovisning som var helt unik.
Det handlade om en tjej som haft anorexia. Undet sin tillfrisknadsperiod och sjukdomsperiod hade hon då skrivit en bok. Den handlade om allt hon känt och upplevt under sin sjukdom. Själv kände jag världens medlidande när hon stod och berättade om allt hemskt som hon varit med om. Det var faktiskt nästintill att man börja grina riktigt ordentligt. Jag som aldrig brukar börja gråta fick liksom hålla igen för att inte göra det mitt i aulan! Det säger faktiskt en hel del om hur det var att lyssna på det.
Men nu över till något som varit roligare för att ni inte skall sitta och deppa ihop sådär som jag själv gjorde nu..

För när jag kom hem och sedan haft min nästan dagliga eftermiddagslur så fick jag reda på att jag skulle få tillbringa min kväll ensammen i detta enormt "stora" hus. Mor, Far och bror tänkte nämnligen gå utpå afterjob och då fick man inte följa med.
"Kul..." tänkte jag när jag satt där helt själv i soffan med ett scrubsavsnitt framför mig. Dessutom ett avsnitt jag redan sett tidigare. Hur mycket bättre kan det inte bli då?
Därför tog jag mig själv i kragen, flög iväg med mitt vrålåk till affären för att köpa den lyxigaste färdigmaten man kunde hitta i butiken. Visserligen vet jag inte om det riktigt blev den lyxigaste men något som är säkert är att det såg ut att vara enormt gott på förpackningen...
I vilket fall så fick jag tillbringa min kväll med att se på en extremt underhållande film vid namn Beerfest och sedan såg jag större delen av Notting Hill och dessutom lite mindre än halva The Contract. Alltså en lyckad filmkväll var vad det blev. Det enda som fattades var nog sällskapet, men det får man väl ta en annan gång xD.

Nu är klockan långt efter läggningsdags så nu är det tid för mig att leta mig fram till den där sängen som står max 2meter bort. Önska mig lycka till!
På återhörande... eller något..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0