Estocolmo!

Jajaja... Jag vet att jag är dålig, kass eller kanske till och med helt totalt värdelös på att uppdatera min blogg! Just därför har jag nu bestämt mig för att skriva ett helt inlägg utan att skriva halva och bestämma mig för att skriva resten senare.
Jag kan berätta att det jag har gjort på lovet är att jag sovit, slappat, käkat godis och "åkt" skridskor med Johan. Det var typ mer att vi försökte åka utan jätte stor framgång. För den nyfikne kan jag även berätta att jag var mycket bättre på att åka för sisådär 9år sedan... Smått pinsamt eller vad???

Det som hänt den här veckan är att den där skolan drog upp en jätte tidigt i tisdags... Var tvungen att gå upp vid typ kvart över fem! Anledningen var ju ännu värre! Bara för att sedan sitta still i flera timmar! Nu kanske ni tycker jag skall tala klarspråk också så jag får väl ta o berätta vad som hände på ren svenska också.
Alltså... Jag gick upp klockan kvart över fem på tisdagen för att sedan åka in till hamnen till halv sju för att sedan sätta mig på en båt för att åka till vår kära huvudstad! När man väl kommit dit hade vi skoj. Det som hände var bland annat följande:
  • Vi satt o mobbade en gatumusikant som vi såg på gatan nedanför oss när vi käkade mat på Åhléns.
  • Jag stod nästan och sov under tiden vi var på nationalmuseum bara för att guiden var dryg som satan och dessutom hade samma tonfall och pratade om fula tavlor där de målat kvinnor med bröstimplantat trorts att det inte fanns på den tiden... Vem bryr sig liksom?? Okeeejda, det var väl synd om alla bimbos som inte kunde få sina enorma bröst. Men ändååå!
  • Vi såg på dockteater... Eller var det ett dockhem??? Det var det nog... En föreställning på Dramaten var det iaf ;)
  • Vi hittade hela vägen hem till Malin, Johans kusin. Där satt vi och såg på champions league, spelade xbox, surfade och spelade golf... De hade så stor lägenhet att det fanns en 18håls bana i huset................ NOT! Drömma kan man ju alltid...
  • Vi var på naturhistoriska riksmuséet och även på cosmonova. Jag kom fram till att de har jätte sköna stolar på cosmonova och att det dessutom går jätte bra att sova i dem utan att få det minsta ont någonstanns =). Dessutom kom jag fram till att Dinusaurie filmen på cosmonova är dålig... även om jag inte ens såg halva.
  • Vi utforskade världen när vi letade efter bergianska trädgården, tog en genväg som resulterade i ett par jordiga Johan byxor. Som tur var så fanns snälla Manfred i närheten och kunde låna ut sina jätte fina randiga (rutiga) byxor till honom. På tal om Manfred så fick jag en jätte fin bok av Lovisa som hette Manfred söker sina förfäder :D. Handlade om en häst som hette Manfred som tog sin tidsmaskin för att åka tillbaka och hälsa på sina förfäder för att få reda på vilka de var =).
  • Jag fann även mitt livs kärlek!............. Där blev ni allt paffa vaa??? Inte trodde ni att något sådant skulle kunna hånda mig va? Näää, det trodde faktiskt inte jag heller!

    Ajaaa... Om det ändå kunde ha varit så bra...Men kan i alla fall berätta att jag köpte en typ blå/turkos/grönaktig tröja med lila tryck på :). Den var skojtyckte jag och ba köpte den sådär. Den får vara min kärlek i brist på annan ;).
  • Kan även berätta att det är mycket jobbigt att gå runt och bära två många kilon tunga väskor på axeln en halv dag...
  • Sista punkten får handla om båten... Ett ställe där det är jätte skoj att flumma om man är övertrött och reser med två natur klasser. Om man har svårt att komma på saker att göra kan man t.ex. försöka dricka upp allt vatten som finns på båten, kan säga att vi misslyckades även om vi var på god väg!
    Dessutom kan man kolla om alla hyttdörrar är stängda... Är mycket skoj om man råkar öppna en och det är någon där inne, mycket chokerande möte må jag säga.
    Man kan sitta o spela kort, land och strand (tror jag det hette) eller ngt annat flummigt spel.
    Eller så kan man ju göra som jag gjorde på uppresan, måla naglarna! mycket nöje må jag säga när man ställer sig bakom killar, masserar dem lite på axlarna och sedan drar ner händerna på deras bröst... Håriga armar och rött nagellack passar inte så jätte bra ihop om man säger så.
    Kommer inte på något mer man kan göra just för tillfället men låt fantasin flöda så blir man inte rastlös i första taget :). Man kan ju även sitta och komma på fula smeknamn på folk. Lärare bra offer för detta... Eller om man vill vara elak kan man ju köra med öknamn också =).
Nu börjar jag bli trött på att skriva av någon outgrundlig anldening :(. Kan i alla fall berätta att alla var mycket trötta och sega idag i skolan.

Nu orkar jag inte flumma mer utan jag ger er den här tänkvärda texten där ni själva kan låta tankarna få värsta spelet!

"Folk brukade titta ut på lekplatsen och säga att pojkarna spelade fotboll och flickorna gjorde ingenting, men flickorna gjorde inte ingenting.
-De samtalade. De samtalade med varandra om världen, och de blev väldigt kunniga om den på ett sätt som pojkarna inte blev."
Carol Gilligan

Nu skall jag leta mig fram till min säng, önska mig lycka till!
Godnatt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0