Skolavslutning

Jaja, ännu ett långt inlägg... skulle ha kunnats göra mycket kortare måste jag säga men när man är på skrivhumör så går det inte att sluta... Så jag ber om ursäkt men här kommer min skolavslutning i alla fall!

Skolavslutning:
(För dig som inte gillar nonsens och endast vill ha fakta... hoppa då till efter blankraden)
Wohoo! Sommar och sol och vi har påsklov! Juste! Hitta det enda som stämde i den meningen. Så skulle jag ju i vilket fall kunnat sagt när jag vaknade den där onsdagsmorgonen. Till mitt förtret upptäckte jag snabbt att solen lekte kurragömma med oss jordvarelser, och gömde sig sådär slugt bakom molnen. "Haha, jag vet var du är!", tänkte jag, men kom snabbt på att jag ändå inte skulle kunna få den att komma fram ur sitt gömställe. Jäkla skitlek det där att man verkligen måste gå fram till den man söker i kurragömma och säga, Hittad! Tacka vet jag burken då man kan få stå och stampa lite på en gammal rostig burk och ropa lite om att de är hittade. Mycket bättre påfund!
Något måste väl funka tänkte jag och försökte förgäves att ropa; "Fritt fram!", men solen var som fastkedjad där bakom molnen, stackars sol...
Där var alltså det första felet i meningen, solen som inte var där. Det andra felet var ju självklart påsklovet. För inte skulle vi få påsklov dagen till ära (även om det skulle varit nice med påsklov för att man får godis =) men men) utan det var ju sommarlov vi skulle få! Sommaren är ju redan här som ni förstår då eftersom det var en sak som var rätt i meningen som står ovan. I vilket fall tror jag allt att det på metrologiskt vis redan räknas som sommar!

Utan sol fick jag hoppa upp på morsans sjuväxlade knarråk, juste, knarråk för den brukar knarra lite hit o dit då växlarna hoppar lite hejvilt. Dagen till ära var jag iklädd skjorta och typ ett par lite för småa linnebyxor, what ever! var nog ingen som dog bara för att de inte satt perfekt, dessutom får man väl skylla lite på att man tagit till sig från Tore Kullgren från FC Z som anser att kläder inte skall va snygga utan att de skall sitta bekvämt!
När jag väl kommit in till CPG-norr så skulle vi springa runt och ha oss i typ en timme bara för att två lärare och två elever skulle få de extremt åtråvärda I-podsen... Själv var jag nästan jätte duktig på det där med musikfrågor så var inte alls långt ifrån att jag fick mig en i-pod jag med. I min värld var jag i vilket fall väldigt nära att få en!
Efter allt spring hit och dit så att man halvt tappat bort sig så var det värsta kvar! Att hitta till klassrummet. Aja, så farligt var det inte då jag faktiskt följde efter Gunnar som ledde oss gladeligen längst bort av alla klassrum på norr för att vi skulle få massa saker. Sakerna vi fick var varsin bulle, lite ciderkaraktärsdryck, tillbaka ett arbete, ett betygsdokument och sedan det bästa! SOMMARLOV!
Detta skulle självklart firas! Men först... Löpning! Eftersom jag skulle skippa min fotbollsträning på kvällen för att kunna fira att man fått sommarlov så var jag tvungen att springa en mil för att ändå få röra på sig litegrann. Blev dessutom lite mer än en mil att springa eftersom jag skulle ta mig den där kilometern ner till milsspåret också. Men i vilket fall var det skönt att få röra lite på fläsket igen även om det var lite jobbigt(inte alls därför jag hade världens träningsvärk dagen efter då man skulle spela fotbollsmatch...).

Kvällen närmade sig och festen likaså. Vad som ville vara med om fest var solen som hade tröttnat på kurragömma och ville vara med där på kvällningen innan den skulle krypa till kojs. När jag väl komit in till stan med morsans sju-växlare mötte Ohlsen brother upp mig vid tornerspelsplatsen, stället där vi skulle tillbringa större delen av kvällen och tillsammans med Johans klass som faktiskt är otroligt trevliga för att vara en samhällsklass ;).
Efter några bärs och cider senare var man lite sådär rund om fötterna och då var det även dags för Ansin att anlända till festen. Mottagandet av honom var väldigt hjärtligt då både jag och johan sprang halva nordliga sidan av muren endast för att möta upp grabben som tydligen fått tag på en cykel på något underligt sätt också. När Ansin väl kommit till sällskapet började Ohlsen brother flumma loss och ringde till sin klasskompis som satt hela 2meter bort... Därefter fick jag snacka med henne och vi snackade om hur mycket Johans morsa betalade oss för att vara kompisar med honom. Uppenbarligen fick jag en hel del mer men då gick jag även miste om att få ligga med hans far, något som jag gladeligen slipper trots att hon sa att han var väldigt bra i sängen... Ett uttryck som gick över mitt förstånd då jag inte förstår hur man kan vara duktig i en säng som är till för att sovas i!
Efter att ha rett ut alla konstigheter bar vi oss av mot almedalen för att möta på allt annat folk och heja på varenda kotte som man känner och även några man inte känner. Detta skulle resultera i att jag skulle bli erbjuden stryk sisådär 4gånger... Det var faktiskt väldigt roligt.
Den förste personen gick för in i mig och sedan använde sig av de traditionella fraserna: Du gick in i mig! skall du ha spö? Räddaren i nöden blev den gången Jakob Hammar som tydigen kände snubben och gick därför emellan. Och är man vän med Jakob var man tydligen vän med den där snubben med.
Den andre snubben som ville ge mig stryk var när Ohlsen brother fått syn på Liv och sedan tappat bort henne igen. Sånt får ju inte hända då jag bestämt mig för att de SKA paras ihop! Så när vi letade efter Liv frågade jag några snubbar om de sett henne. Tydligen frågade jag bara fel snubbe eftersom han var två meter lång, en meter bred och sur som få! Han började därför knuffa på mig (inte mig emot att folk stöter på mig alltså men någonstans finns en gräns!) och gnälla om att han inte sett någon Liv och frågade även om jag ville ha stryk. Inte fasen ville jag ha det så jag tackade snällt nej och gick vidare. Tyvärr verkade mitt svar fel eller så kände han bara att han inte kunde ta att hans stöt på mig misslyckats så han gick fram och knuffade på mig igen och frågade åter igen samma sak. När jag andra gången bad han med snälla ord att dra åt helvete! så gick han faktiskt. Jag kände mig duktig som dissat honom så lätt, något som Ansin tydligen inte skulle ha lyckats med då han efteråt sa att han skulle slagit till honom direkt. Orka slåss och sedan åtalas för misshandel och massa sånt tjafs.
Tredje snubben som jag höll på att ryka ihop med var en snubbe som jag 2minuter tidigare hade hälsat på och han hade presenterat sig och ropat "See you at PA" åt mig... Konstig snubbe. Lika konstigt var att han precis efter ville slåss med mig, men då jag kom ihåg hans namn och bara tog tag i hans hand lugnade han ner sig xD.
Sista men kanske inte ofarligaste personen som ville slåss var så sent som på hemvägen. Ohlsen brother som var mega trött orkade inte ta sitt cykellyse så jag tog vara på det och lös med det när vi gick genom botaniska trädgården. Sådär halvvägs igenom den så råkade det visst sitta några personer väldigt tyst på en bänk som jag upptäckte lite för sent. Jag hade tydligen använt mig av supervapnet ficklampan och bländat självaste Erik Espinoza i ansiktet så han nästan blev blind på köpet. Jag förstår nästan hans enorma vrede som uppstod då han ville ha reda på vad och vem det var som bländat honom. Självklart var den olycklige jag så han kom att sparka lyset ur handen på mig och sedan ville han även ge mig stryk, något som jag lyckades undkomma då det var någon som hejdade grabben. Och när vi släckte lyset så såg han inte heller var vi tog vägen eftersom jag nästan gjort honom blind med Johans cykellyse.
När vi väl kom ut ur botaniska trädgården stod Eriks vänner där ute och tog hand om honom så vi kunde lugnt ta oss hemåt. När vi väl kommit hem somnade Johan nästan på staketet medans vi väntade på att Ansins morsa skulle hämta honom. Agnes som också hade gjort oss sällskap till Vibble fortsatte ut i ödebyggden, mot Högklint och mot hemmet på sin cykel.
När Ansin väl fått skjuts gick vi in och jag fick fixa en sovplats åt Johan som var helt slut och det var nog inte långt ifrån att jag nästan skulle varit tvungen att få bädda ner honom också...

Sket sig totalt att skriva kort så resten av dagarna kommer inom kort att beskrivas.
Hade gött allesammans och kom ihåg, även om man inte har något som hellst uppsåt att hamna bråk så kan man faktiskt göra det ändå, flera gånger om...
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0