EM fanatiker och Sverige hysteri!

Ojoj! De senaste dagarna har en hel del hänt må jag säga. Visserligen har jag inte varit inblandad i så mycket av det som hänt då jag nästan bara duttit hemma och ugglat, men kan ändå berätta lite om det som ändå har inträffat.

Nationaldagen:
Wohoo! Heja Sverige!
Eller vadå? varför skall vi egentligen fira vårat lilla land? Varför är nationaldagen något speciellt att fira? Som jag och Ansin kom fram till så är det ju faktiskt så att alla andra länder har sina nationaldagar då stora händelser har inträffat i landets historia. Typ blivit ett eget land eller någon revolution eller liknande.
Men vafasen har Sverige att fira? Vi är ju landet LAGOM och är sådär neutrala som alltid och har ju faktiskt inget speciellt att fira. Detta var jag tvungen att gå till botten med och vad använder man sig av då om inte allas älskade Wikipedia?
Blev lite småchockad över att det nääästan fanns en förklaring till det hela.
Sveriges nationaldag har ven hetat svenska flaggans dag och innan det, Gustav Vasas dag. Och det var just Gustav Vasa som är personen som gjort av vi nästan har något att fira på nationaldagen. För det som hände den 6 juni 1523 var att Gustav utnämndes till kung över Sverige och den forna Kalmarunionen försvann och Sverige blev på nytt självständigt.
Där har vi alltså förklaringen till varför vi firar nationaldagen och vi kan nu känna oss stolta över att ha något att fira istället för att bara se oss som landet neutral som inte har något att fira =).

I vilket fall så sket jag i att fra nationaldagen och jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde under den där lediga dagen.

Lördag:
Blev väckt tidigt på morgonen, alldeles för tidigt! Det som väckte mig var den levande väckarklockan som man inte ens kan snooza! För er som inte känner till den levande väckarklockan är det min far som kommer in i mitt rum och försöker immitera en väckarklocka. Lovar er alla att det är mycket värre än den jobbigaste väckarklocka man kan tänka sig eftersom han är urkass på att immitera en väckarklocka och dessutom så snoozar han endast i några sekunder då man skriker snooze till honom (jag har testat ett antal gånger...).
Efter den jobbiga väckningen fick jag pallra mig ur sängen för att käka frukost och sedan sätta mig och vänta på min bror. Anledningen till att jag skulle vänta på bror min var för att jag skulle åka bak på hans motorcykel hela vägen ut till Hablingbo där vår sommarstuga ligger. När vi efter många om och men kommit ut till stugan satt vi där ute och såg på EM-premiären xD. För inte kan man missa fotbolls-em, en fest som kommer pågå halva sommaren ju!
Efter att ha suttit och glott på en 18tummare i en timma eller något var det dags att käka mat. Mumsigt och härligt att vara ute på landet med hela familjen samlad! Något som inte händer ofta numer då vi barn far lite hit o dit.
Efter att ha sett ännu en halvlek fotboll var det dags att än en gång kasta på sig farsans enorma MC-kläder och hoppa upp bakom brorsan på motorcykeln. massa döda knott och tangerade fartrekord senare var vi åter hemma i vibble för att kunna se de sista skälvande minutrarna av matchen. Där slutade dagen, framför em-magasinet i fyran sådär vid klockan tolv.

Söndag:
Sooova, se på film och se på fotboll, mer hände knappt den dagen.
Okej... kan vara lite mer ingående om ni vill veta ;).
Syrran lämnade än en gång gotland i sticket och for iväg mot fastlandet för att stanna över sommaren. Mycket sorglig, mycket sorgligt! Måste allt åka och hälsa på min kära syster på lovet någon gång, för vem skall jag nu kunna krama sönder när jag känner fört'? Eller så får jag väl fixa en flickvän som visserligen är lättare sagt än gjort... Men men.
Något annat som även händer på söndagen var att jag såg si sådär 90-53 minuters fotboll. Alltså såg jag 37 minuter och 3mål =). IFK utklassade Hangvar med 5-0. Något som jag tyckte var ett rättvist resultat av det jag såg av matchen... Men tror visserligen att första halvlek varit mer jämn. Sedan såg jag självklart de där fotbollsmatcherna på tv på kvällen också... Fotbolls tok som jag blivit lagom till EM!

Måndag:
Försov mig nästan då jag vaknade vid klockan ett! Mycket duktigt att jag nääästan fick bråttom till en lektion som började vid 14,30. Efter skolan skulle jag tydligen leta mig till Nilssons Bilskola för att dela ut lite skoltidningar vilket gick fint när jag väl hittade till det där gömda stället!
Fick även gå lite på stan och hittade typ lite fina saker att köpa. Enda kruxet var att i avsaknad av pengar kan man inte köpa så mycket kläder så fick nöja mig att kolla på kläderna...
När jag vandrat runt i stan i väntan på att far skulle sluta jobba fick jag sedan skjuts hem så jag slapp anstränga pappas megasnabba fyraväxlare!
När jag kom hem blev det överraskningsvis lite fotboll också. Åtminstone en grym fotbollsmatch med fina mål och sedan ett trevligt em-magasin där det var en hel del humoristiska inslag =).

Tisdagen:
Orkar ni med en dag till eller har ni redan dött av uttråkning? Jag kan ju säga att jag i vilket fall har botat min skrivkramp och lyckats skriva något enormt långt =). I vilket fall så vaknade jag vääääldigt sent dagen till ära. Si sådär vid halv två. Men jag vaknade åtminstone med ett leende på läpparna då jag varit med om den hittills sjukaste drömmen i år.

Allt började typ i ett mega hus där en liten ful tjock dvärg stängt in oss och stod uppe på ett podium med tomtekostym typ.
Där mummlade han massa och sedan drog han i ett snöre så att en jätteflygödla kom insusandes genom en taklucka som öppnades och flög mot mig och mina tappra vänner. Vi tog självklart till flykten och gömde oss undan flygödlan så den bara flög lite sådär mållöst. Mitt under de hektiskta sekundrarna vi gömde oss såg vi ett gäng med kommunister och konservatister. Tydligen fattade jag inte alls vad dessa ord betydde i drömmen så någon av mina vänner kom till undsättning och berättade väldigt övertygande att de helt enkelt var läskigt folk som dessutom tillhörde högerblocket inom partin. Läskigt tänkte jag och blev lite smårädd. Till vår undsättning kom senare ett helt gäng sossar som skulle få bort alla de där högerfolket och det uppstod ett politiskt krig i det där megahuset. extremt konstigt tyckte jag då jag kände igen alla de stridande som folk från säveskolan.
Jag kände att jag själv var tvungen att ta saken i egna händer och i alla fall få tag på den fule dvärgen så att han fick sota för att han var elak. Jag sprang in bakom fiendelinjen som tydligen bara kastade lite glåpord mot mig när jag passerade och när jag kom fram till dvärgen stod han där uppsvullen och såg jätte rädd ut. Förbannad som jag var tyckte jag att han såg så extremt ful ut i sin jäkla kostym så jag bestämde mig för att den skulle av! Så jag började dra ner hans dragkejda på jackan han hade men upptäckte att han hade en likadan jacka under. Extremt frustrerande må jag säga och extremt humoristiskt på samma gång. Så jag började dra ner dragkejda efter dragkejda och alltid var en lika ful tomtejacka under den tidigare. De som såg på när jag höll på började håna mig för att den där jäkla dvärgen hade så många jackor så jag blev allt surare och surare men samtidigt kunde jag förstå det humoristiska i det hela för jag låg sådär halv vaken att jag nästan förstod att det bara var en dröm. Sedan när jag väl dragit bort den sista och typ tjugonde jackan stod han där, en liten tanig och ful dvärg! Jag bestämde mig för att kidnappa honom till min grupp. så jag lyfte upp honom över huvudet på mig och sprang för livet mot mina sossevänner xD.
På vägen till den "goda sidan" vaknade jag ur den extremt flummiga drömmen.

Resten av dagen har inte varit lika extrem utan jag har mest suttit och tagit det lugnt. Städat källaren vilket var mycket skönt när det var klart! Sedan har jag missat att se något från en EM-match också... :O. Inte alls duktigt att jag missade att studera Spanien mot Ryssland då de t.o.m. är i samma grupp som Sverige.
Men men, fick istället studera Sverige och Grekland då de spelade. Tyckte att Grekland var extremt dåliga och att matchen var den hittills tråkigaste i hela EM då den var jätte seg och det var ett lag som låg på och pressade och ett lag som bara försökte förstöra och sega ner spelet hela tiden!
Men med två mål i bagaget skall man väl ändå inte säga att det var en fy skam insats av det Svenska laget.
Bara att hoppas på att grabbarna kan hålla sig skadefria och pigga så de orkar spela så skall nog laget kunna ta sig vidare också!

Nu är det i vilket fall dags för mig att sluta skriva, något som jag säkert suttit och gjort oavbrutet i nästan en timma snart! Det är ju även en dag idag också, en dag som kanske inte kommer bli den nyktraste, kanske inte den kortaste och definitift inte den tråkigaste dagen i år!

På återseende om ni inte blivit bortskrämda för alltid nu ;)

Ps.
Lade in hela inlägget i Word för att kolla längden på det hela... så håll i er nu!
Det var hela 2,5sida långt! Längsta ever utan tvekan!
Godnatt!
Ds.

Kommentarer
Postat av: Han som önskar att han var han som visste

Och du tror att man ska orka läsa hela detta enorma ting? Höll på att tuppa av redan vid söndagen, gav som den inte allt för envisa varelse upp då. Men men shit happens

2008-06-12 @ 17:04:36
URL: http://komposten.blogg.se/
Postat av: Manfred (The Real Deal) Bäckström

Muhaha! ÄGD!

Men men, då får man väl läsa det i etapper om det är så att man ändå är nyfiken... var bara på något tokigt skrivhumör just då.

2008-06-12 @ 17:29:08
URL: http://hajhoohuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0