Skamligt Sverige! Usch!

Ja, nu var det över ännu en gång för Sveriges del! Efter en urusel match om jag får säga det själv mot ryssarna. Visst, ryssarna spelade faktiskt bra och skapade fina chanser. Men grabbarna i Sveriges landslag spelar fan inte som ett lag utan flummar runt lite för sig själva och hoppas på att de kanske skall lyckas ådstakomma något skoj. För er som lever utanför civilisationen eller bara har noll koll så är det fotboll jag snackar om, och inte vilken fotboll som hellst utan fotbolls-em.
Usch ja! fy skäms på er allihopa! Men men, den jag tänker vara mest irriterad på nu i några timmar framöver är Förbundskaptenen Lasse Lagerbäck som coachar sådär svenskt... Alltså LAGOM BRA. Det vinner man fasen inga mästerskap med utan man måste ha lite finess och nytänkande om man skall lyckas här i världen!
Ut med Lagerbäck och in med någon annan rolig snubbe! Inte för att jag vill vara elak eller så men jag tycker även att man bör muta Buffon lite också så han kan byta nationalitet och hoppa in i Sveriges mål istället för att ha osäkra Isaksson i mål. När backarna inte ens litar på sin målvakt är det fasen inte bra... Likande stundtals IFK Visbys forna juniorlag i dagens match ju, och det är så långt från världsklass man kan komma!
Nu är det bara att hoppas på att Ryssland och Spanien krossar allt nu så att vi svenskar inte behöver skämmas allt för mycket!

Usch! nog snackat om fotbollens grymma värld och hoppa vidare till den grymma världen här på ön.
Just för tillfället är det två saker som är ganska grymma. Den första är mitt uppvaknande i förrgår och det andra är att jag inte vet hur jag kommer jobba nu i midsommarhelgen, hur skall man då kunna planera någon fest om man inte ens vet hur man jobbar? Jaja, imorn har jag förmodligen bättre koll på läget =).
Jaja, tillbaka till mitt uppvaknande den där måndagsmorgonen.
Klockan hade precis slagit 10:07 när mobilen började ringa. Trött och sådär trögsänkt som jag är på mornarna så trodde jag först att det endast var alarmet som hade börjat ringa. Men precis när jag tog upp mobilen märkte jag att något var annorlunda. Det som var annorlunda var signalen, var det någon som hade bytt min alarmsignal? Och varför hade denna någon då bytt till min ringsignal då för? Sedan förstod jag, någon ringde mig!
Med sömnen ännu sittandes i rösten svarade jag och till min överraskning var det mor min som var i den andra ändan. Vad vill hon att jag nu skall göra såhär tidigt då? stiga upp kanske?, tänkte jag direkt.
Mycket riktigt så var det ungefär vad hon ville, men det hon även ville var att jag skulle skynda mig ur sängen, kasta mig ut i friska luften, plocka ner all tvätt från tvättställningen och sedan rusa in innan det började regna.
Det var tillsynes ett ganska lätt uppdrag tänkte jag eftersom regnet ännu verkade vara flera minuter bort och hur lång tid kan det ta att rycka ner lite tvätt liksom?
Så jag kastade på mig min gosiga morgonrock, masade mig ut genom bakdörren och gick mot tvättstället. Vad hände då? Jo, självklart hade regnet lite bråttom så det kom några minuter tidigt och började ösa ner över stackars mig och stackars tvätten. Så där stod jag och ryckte o drog i tvätten och var väldigt irriterad över allt! När jag väl var klar med allt så kände jag att nu kan det få ösa ner resten av dagen så jag kan få sitta inne och gosa mig under ett täcke och se på film medan det åskar utanför fönstret. Men tji fick jag för det också. Bara några minuter efter jag kommit in helt dyngsur så slutade det även att regna, och sedan tog det inte alls lång tid innan det solen även började skina.
Kändes nästan som om någon kört ett practical-joke på mig för allt passade ju så perfekt i tid för att man skulle bli sådär irriterad! Men men, jag fick bita i det sura äpplet och se det komiska i det hela! Dessutom är det en sak jag kommer ihåg lång tid framöver, ett uppvaknande jag sent kommer glömma... Det enda som fattades var faktiskt farsans immitation av en väckarklocka så skulle irritationen bli fulländad!

Adjöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0