Söndag/vilodag eller hur är det?

Visst fasen var det någon som kom att söndagen skulle vara vilodagen och att man inte skall anstränga sig då? Jag är i alla fall väldigt säkert på att läget är som sådant att någon har kommit på det för länge sedan!
    Med anledning av detta borde man väl inte behöva göra annat äna tt sova under söndagar om man vill... Men nej nej, här behöver man typ plugga och dessutom iväg och träna fotboll! Kan det bli mer anstängande liksom??
    Tror visserligen att jag klarat mig igenom nästan hela dagen även om det verkligen var knappt... För det som jag precis nämnde är vl ungefär vad jag har gjort... Sovit, slappat, sett lite ishockey, sett en period innebandy och tränat fotboll och nu skall jag sätta igång lite med mitt pluggande som visserligen inte är så mycket men ändå!

Nu något för den uttråkade att läsa...
Jag har idag kommit fram till att Filosofi är något alldeles speciellt! Det är säkerligen något alla behöver göra syssla med men ingen gör för att man är rädd för att man är väldigt udda och kanske till och med lite mentalt rubbad om man håller på med sånt. Jag säger däremot att det är något som känns väldigt normalt och alla borde väl ha lite funderingar och tankar på saker o ting så sätt igång och filosofera mera!
    Om man är nybörjare och inte vet hur man skall lyckas så kan man göra som vissa hävdar är ett bra sätt att filosofera på... Nänmligen att gå i cirklar, känns lite som att man inte borde komma fram till något då eftersom man aldrig kan komma fram till någon slutstation om man går i cirklar, men vad vet jag?? Jag har faktiskt aldrig testat detta. Jag tycker därmed att du skall börja flumma mer och tänka mer! kanske inte tänka mer innan du handlar utan bara att tänka mer, för även om man handlar utan att tänka kan det vara en ganska rolig sak och då kanske man kan tänka mycket mera efteråt istället när man gör sin lilla reflektion av vad som hände.
Genom att citera Aristoteles vill jag avsluta detta inlägg, och detta stämmer även väldigt bra in på mig själv =).

"Det enda jag vet är att jag ingenting vet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0