Sol, men ingen solbränna...

Min dag har bestått av att sitta på terassen med en bok i handen och njutit av vårsolen. Det har varit väldigt skönt att bara softa i solen.
    MEn efter ett tag kom jag på att att om jag fortsätter sitta i solen hela dagen kommer jag vara en enorm mega kräfta till kvällen så jag kände mig tvungen att göra något annat. Smart som jag är gick jag in och hämtade en fotboll och kickade lite boll med mig själv i solen... Oj vad mycket mindre solbränd jag skulle bli av att hoppa runt i solen istället för att ligga still. Så istället för att kicka boll satte jag igång och gjorde lite nytta... Hjälpte till med att räfsa lite på gräsmattan eftersom farsan klippt gräset. Mycket smart val kände jag! Ännu en aktivitet i solen. Men tur var väl ändå att jag inte gav upp att vara i solen för jag blev inte ens solbränd efter min heldag i solen.
    När kvällningen börjat välla in över Gotland var det dags att börja med maten. Eftersom morsan inte riktigt hade alla varor hemma fick jag hoppa upp på hennes vrålåk som till och med har fler växlar än en bil(!) och sedan dra upp till affären för att inhandla lite varor. När jag åter kommit hem så lagade vi mat och grillade i en nyinköpt grill som jag satt ihop tidigare på dagen.
    Resten av kvällen glodde jag på tv och tog det lugnt! Måste bara säga att jag hittade mitt nya favoritprogram! Chuck! Det var ett grymt skönt program enligt mig. Trodde först att det var någon film men efter att det tog slut efter en timme så förstod jag att det var en serie... Men i vilket fall var den störtskön eftersom den  var värsta humoristisk samtidigt som den typ var seriös xD. lätt nya lördagsfavoriten nu!

dags att säga tack och adjöken för nu... sorry för att jag inte orkat vara så rolig alltså... men jag skall försöka komma på något skoj till nästa gång! Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0