Disney är ett pack tvåor!

Under min tisdag hände då inte mycket kan jag säga. Jag har kommit fram till att jag är en riktig glidare! Borde nästan börja med glidflygning eller något för det är förmodligen det enda jag skulle kunna engagera mig i till fullo. Det mesta jag gör brukar jag bara engagera mig sådär halvt och därefter blir resultatet! Jag tror nästan jag behöver något sorts antiglidmedel eller något sådant... Förmodligen är väl motsatsen till glidmedel lim, men jag känner inte att det är något vidare trevligt att gå och limma på mig själv för att sluta glida och börja engagera mig mer.
    För er som nu var uppmärksamma så märkte ni kanske till och med att jag inte kan hålla mig till vad jag gjorde idag utan börjar sväva ut på andra områden... Hur kan man vara så dåligt engagerad i sitt bloggskrivande till och med? Hoppas verkligen någon har gjort en studie över mitt beteende och snart kommer träda fram i ljuset för att berätta hur totalt väck jag egentligen är.
    OJ, kan verkligen inte hålla mig till ämnet... Dessutom fortsätter min lilla hasselnötshjärna att mala på med dessa konstigheter och det är väldigt svårt att stoppa den. Men jag skall lyckas så här kommer nu min lilla redogörelse av min dag:
  • Försov mig inte imorse så jag hann ganska bra i tid till skolan =). Kom hela två minuter innan vi började, även om jag inte är så smart så är det något jag kan, och det är att vara bra i tid!
  • Satt o gjorde nästan litegrann på vårat projektarbete, vet inte om det gick dåligt att arbeta på grund av mitt glidande eller om det bara beror på att det var sjukt dålig fakta och dessutom svårt att hitta det man ville ha tag på.
  • Räknade en del matte, men var totalt omotiverad att räkna så gick väl inte allt för bra. men men, jag är ju grym på det där säger vi så provet kommer gå finemang!
  • Cyklade in till stan efter skolan bara för att sedan vända och cykla hem. usch vad tråkigt man kan ha ibland asså att man följer folk in till stan bara för att dra hem sedan. Ajaaa... Det är väl typ jag i ett nötskal!
  • När jag kom hem var jag meeega lat! Jag som skulle ut och springa lade mig istället på soffan och latade mig! Får inbilla mig att jag skulle ha brytit foten om jag skulle varit ute och sprungit så därför var det nog tur att jag skippade det.
  • Nu har jag varit lika dryg som igår så skall sluta med dessa punkter nu för att berätta något väldigt jobbigt som inte många tänker på så mycket som jag gör!
Just det! Ni era besatta bloggläsare tänker inte så mycekt det eller hur?? Nä, tänkte väl det jag!
    Jag kan ju berätta att jag i alla fall ofta tänker på att hela disney är ett pack med tvåor! Det räcker inte för dem att vara ettor utan de måste bara vara tvåor också...För er som ännu inte fattar vad jag menar så kan jag utveckla mig och skriva att de där manusförfattarna för disney är så extremt tråkiga! För först gör de en film som blir en succé och då tycker de att det är jätte skoj att folk gillade första filmen så då gör de en tvåa som är snarlik ettan. Skulle nästan inte förvåna mig om de dessutom använder delar av manuset från ettan i sina tvåor med.
    Usch, jag blir på trött på sådant! Bara att ta filmer som Askungen, Djungelboken, Pocahontas med flera. Alla är sånna där riktiga klassiker och sedan gör de massa uppföljare till dem. Det är verkligen helt värdelöst! Jag känner att jag egntligen borde ta att bojkotta alla disneys filmer men samtidigt är jag ju ändå en av dem som först ser ettan av deras filmer så känner jag att jag även måste ta o se på tvåan för att se om den också är bra.
    Det är säkert så att de som skriver manusen även är hypnotisörer i världsklass så samtidigt som de gör manuset så smyger de in ett dolt budskap som gör att vi känner oss tvugna att se uppföljaren om det kommer ut någon sådan. Det som gör att inte alla känner det är eftersom att de som inte gillar filmen i sig inte kan ta till sig av budskapet eftersom det endast är riktat till de som gillar filmen. på det härr viset gör dessa hypnotisörer bara för att det inte skall bli misstänksamt och att vi inte skall sätta dit dem! Tyvärr har jag nu knäckt deras system så jag borde nästan kunna göra mig rik genom att sprida ut denna fakta. Men risken att endast Pixar kommer vara de enda som får rätten att fortsätta med sina barnfilmer är ändå mera skrämmande så därför skall jag låta Disney fortsätta med sina olagligheter!

Känner att folk redan somnat för länge sedan och att jag också borde vara en av dem som sover så tycker jag att jag säger sov gott och ha det fint allesammans!
kom ihåg att: 
Varje uppförsbacke även är en nedförsbacke!
Med de visdomsorden från mig säger jag godnatt!

Kommentarer
Postat av: Johan (den riktiga) Olsson

Jag håller med dig om Disney Maffe, vissa filmer bör förbli orörda. Att göra uppföljare på Djungelboken m.m förstör bara filmerna.

2008-03-06 @ 22:07:43
Postat av: Muffin

Jaaaa! Jag tycker de är sååå störda! Fast vad skall man göra åt det då? bojkottar jag själv de där filmerna gör det ju knappast någon större skillnad för disney... Även om jag är deras största inkomskälla =).

2008-03-07 @ 00:42:04
URL: http://hajhoohuu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0