Vibbledåre?? Helt klart!

Nu måste jag ta o berätta om min roliga kväll som jag var med om i torsdags.
Kvällen började dock inte allt för skoj, förlorade i div 5 mot När i När... Men fick i alla fall köra bil hem för farsan hade varit med där ute och kollat.
När jag i alla fall kommit hem helskinande såg jag att man fått två sms. Ett vid 19:02 där det stod såhär:
"Tjeina! Vad gör du? Själv är jag uttråkad:-P"
och eftersom jag inte svarat på det skickade han ett nytt sms 21:59 där det stod såhär:
"Synd att du inte svarade:( jag var så jävla sugen att hitta på något:-P"
Tänkte att grabben måste ju ha allvarliga problem att sysselsätta sig själv, så jag svarade herr Olsen brother (Johan alltså) med att kvällen inte var slut trots att klockan var tio och att man alltid kan ta sig ett litet kvällsdopp =). Sagt och gjort så kom han inknatande genom dörren strax innan klockan elva för att vi sedan skulle kunna hoppa i plurret i den där mega bassängen som någon knasig snubbe (skulle inte förvåna mig om det var far min) slängt upp på våran bakgård...
För att se allt från den positiva sidan var det i alla fall varmare i vattnet än i luften, sådär på kvällningen. Men för att se det från den negativa sidan blev man ändå snabbt nedkyld och frusen, så det blev inget super långt bad.
Däremot kom jag på den strålande idén om att vi kunde ta och jogga upp till vibblehallen foch se om det var något drag där och kanske vinka till någon vettskrämd bilist. Efter att ha övertalat Johan om att det skulle vara kul så gick vi på upptäcksfärd med destination vibblehallen. Med badpantalonger och stålmannen mantlar (även kallat handduk) tog vi oss framåt. Vägen var lång, krokig och fylld med faror. Såsom enorma rullande stenbumlingar(grus) och en köld, så ihärdig att den släcker en stjärna på samma sätt som stjärnornas glans totalkrossar mörkrets enorma barriärer, långt ute i yttre rymden.
Men tappra och envisa som vi var skulle vi klara det jag en gång drömt om, så vi fortsatte! Trots alla hinder på vägen var vi efter några kämpiga minuters vandring framme vid affären. Vad möts vi då av?
Jo, en traktor! En traktor som kom raggandes in i vibble city sådär halvt mitt i natten. Kopplad till traktorn fanns en vagn fylld av fyllebönder som på fredagseftermiddagen skulle vakna upp med en enorm huvudvärk och vaga minnen av något väldigt märkligt!
Det som var så märkligt var ju att de spelade vibbledårar sådär passande samtidigt som de gled fram genom vibble. Och visst fanns det vibbledårar även mitt i natten! Vibbledårar, Drypande våta, iklädda badbyxor och handduk och sprang runt, hoppade och dansande till den extremt fina smaklösa låten!
Gud vad skoj det var! Lövsta pojkarna som precis tagit studenten stod bara där, glodde mycket värre än någon ko jag någonsin sett (kor är ju faktiskt mästare på att glo!) och såg jätte uttråkade ut av det som jag tyckte var månadens grej! Vilken annan klass som hellst skulle ju faktiskt tycka att det var en jätte rolig sak och skulle vara enormt glada över att jag och Johan roade dem med lite dans och flummerier till låten "vibbledårar".
I vilket fall hade jag väldigt skoj så skiter faktiskt i att de var sådär tråkiga!

Efter den där roliga upplevelsen fick vi påbörja en vandrig hemmåt igen. Den gick faktiskt mycket lättare eftersom vi var ganska speedade efter hela den där grejen. Det enda som började bli lite jobbigt, var att känseln försvunnit i fötterna p.g.a. kölden.
Resten av kvällen var lugn. Lite filmtittande och massa snack om allt och inget tills klockan var kvart över fyra då herr Olsson skulle dra sig hemmåt på sitt vrålåk =).
Detta var alltså slutet på min händelserika kväll, så för att fullända natten gick jag och lade mig i den renbäddade sängen och slumrade gott!

Hoppas det i alla fall var lite nöje med att få höra från mig nu igen efter en hyfsat lång frånvaro... Hade gött allesammans!
På återseende!
Hejs

Kommentarer
Postat av: Johan (den riktiga) Olsson

Vad var det med Lövstasnubbarna egentligen? Har de aldrig sett två blöta dårar mitt i natten förut eller? :P

2008-06-07 @ 14:14:51
Postat av: Johan (den riktiga) Ansin

Måste ju säga att det verkade finnas väldigt mycket hinder på den 200 meter långa promenaden. Men sen är ni en samling vibbledårar också

2008-06-07 @ 17:43:59
URL: http://komposten.blogg.se/
Postat av: Manfred (The Real Deal) Bäckström

Du anar inte hur mycket skit det finns i vibble... Skulle ju faktiskt inte förvåna mig om det satt upp massa häckar på vägen och vattenhinder och sånt tjafs också bara för att jävlas!

2008-06-08 @ 00:17:48
URL: http://hajhoohuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0