Fotboll?

Hur kan det vara? En enda sport kan göra att en hel kontinent stannar upp under några få veckor, märkligt?
Det stora samtalsämnet under Juni månad har varit just fotboll. Även de som aldrig annars ser på sporten satt som fastklistrade framför dumburken bara för att kunna hänga med i snacket dagen efter. För visst blev det ett allt ett hett samtalsämne, "Visst var det ett snyggt mål av Zlatan igår? Skönt att hans måltorka är över." , "Gud vilken chock att grymma Holland åkte på stryk av RYSSLAND!" , "Fasen vad bra att det var Spanien som vann EM!" , så kunde det låta när man pratade med folk eller lyssnade till andras samtal(OBS! Jag är ingen tjuvlyssnare utan bara hört sånt i förbifarten).
Det är i vilket fall skoj att typ hela europa kan ägna sig åt en enda sport i några veckor och allt är ju typ en enda stor folkfest! Skall vara ärlig och säga att det här inlägget började med en idé och sedadn gjorde jag massa annat så nu tappade jag tråden helt och hållet ;). Så jag orkar inte slutföra min tanke med hur det faktiskt kan vara att alla stannar upp för en sports skull. Antagligen kan det vara för att man gillar att det skall vara mer folkfest men finns inga bra event att lägga sin uppmärksamhet till än just eurovision och fotbollen. Eller så har alla helt enkelt bara en liten fotbollsfantast inom sig som kommer fram sådär varannat år när det är EM eller VM.

Nu kom jag på att jag bara flummar igen.... Så hejdååå!

Kommentarer
Postat av: Jessica S (.Cookie. på kamrat)

Hej.

Ville bara säga att din blogg verkligen är jättefin! Och jätteroligt att läsa dina fina inlägg =)



Ha ett fint sommarlov! /Puss Jessica

2008-07-03 @ 14:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0