Long time no see!

Ja, nu var det extremt länge sedan jag skrev i bloggen. För att vara exakt så var det faktiskt 2 veckor och 6dagar sedan som jag skrev ett inlägg senast. Skall jag vara ärlig har jag dock inte gjort allt för mycket under dessa veckor heller...
Men för att den som orkar läsa min ouppdaterade blogg så kan jag berätta följande:
  • Jag har nästintill jobbat livet ur mig! Känns nästan som det i alla fall eftersom jag typ har ett heltidsjobb där man skall hålla på och göra massor av saker hela tiden. Att bara stå upp en hel dag är ju jobbigt för lilla lata småfeta mig! Nu ljög jag faktiskt men det tror jag knappast att någon dör av! Dessutom kände jag mig bara tvungen att ljuga lite i bloggen och med skrift eftersom jag inte gör det verbalt och kan inte ljuga för den delen heller. Tyck lite synd om mig nu för det är verkligen inte lätt när man är så godhjärtad att man varken kan ljuga eller bli sur på folk... Hur gör man liksom? Alla andra klarar ju av att bli ovänner och bli sura på varandra, men jag måste vara totalt konflikträdd i alla fall! Usch ja, men nog om det. Bara en liten tanke som skenade iväg!
  • Jag har även lyckats med att bada på ett annat ställe än i år lilla pool. Tyvärr har jag inte trillat i havet ännu men blå lagunen ute i Ar är i alla fall en liten bit på vägen. Varmt var det också, så när jag får ledigt snart så kanske man kan leta sig till havet för ett litet dopp! Förmodligen kommer väl algblommningen hoppat fram från vassen likt en flock blåvalar när jag väl kommer till havet... Mycket bra liknelse enligt mig!
  • Johan "mankinin" Ansin har även fyllt 18 bast! Så han bjöd på lite dricka, ett parti kubb, lite halospelande och vi som letat oss till hans residens bjöd på oss själva...
Förutom allt det där har det inte hänt allt för mycket saker. Lite småsaker som ingen är speciellt intresserad av tror jag. Jag menar sådant som varje människa gör för att leva hälsosamt.

Fast en sak som jag missade kommer nu! Det var lördagens råparty at my place! Råparty var kanske att ta i då vi var 4pers som satt och hade trevligt, drack bärs, cider och käkade mat som jag lyckats laga.
JA, du läste rätt! Det var mat och inte bara förtäring som jag lyckats fixa till. Kände mig faktiskt jätte stolt över att kunna kasta fram en grillad flintastek, ugnsstekt potatis och någon sås till det. Som ni kanske förstår är jag inte kungen i köket här hemma. Inte för att jag är dålig på att laga mat eller så, men mer för att jag aldrig gör det. För det första, mor min lagar mat mer än gärna. För det andra och sista är det även så att när man väl skall laga mat är man ensammen hemma och det är ju jättetråk att laga mat endast till sig självoch när man är själv! Sådär, nu har jag fått komma med min bortförklaring, om du godkänner den eller inte bryr jag mig inte allt för mycket om.
Tillbaka till partyt nu! För när klockan blivit halv elva fick jag för mig att vi skulle ner till kneippbyn och spela minigolf. Sagt och nästan gjort så for vi i alla fall ner till knäpp byn men till vår förödelse var det stängt!
Istället drog vi till vibblehallen för att skicka hem Lovisa som blivit för drucken (där ljög jag igen) . När hennes far plockat upp henne i hans minimala bil bestämde vi oss istället för att fara in till stan för att träffa Hanna, Hilda, Disa och co.
När vi väl träffat dem, vandrat från max ner till almedalen och upp till busstationen var det dags för dem att dra sig hemmåt. Låter som om det var ett jättetråkigt möte men jag tyckte faktiskt det var jätte trevligt att vandra i backar och snacka massa strunt =). När de som skulle med bussen åkt iväg drog vi oss bort mot furulund där Hilda bor. Så efter att tre små pojkar följt henne till dörren och sagt hejdå for vi hem till mitt igen för att snacka strunt någon timme innan den där Johan ligan fick för sig att åka hem till sitt och sova!
Denna oförutsägbara dag tog plötligt slut i och med att jag somnade i min säng!

Dagen efter vaknade jag kvart över två och märkte att det regnade utomhus så under dagen såg jag endast på tre filmer, varav en var hemsk men väldigt bra, hur nu en hemsk film kan vara bra. Blood diamond hette den (med reservation för stavningsfel). Handlade om diamanthandeln från sierra leone under inbördeskriget mellan rebellerna och regeringen.
Dagens filmtips med motiveringen "En bra film som verkligen berör"

Hejdå! hade fin fint allesammans!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

HAHA xD Att jag skulle vara mer drucken än dig muffin är fasiken omöjligt :P Aja, du klagade iaf inte på att det var jobbigt att skjutsa mig på cykeln :P För att få skylla bort mig lite för att jag åkte hem så tidigt så säger jag: Vissa har faktiskt jobb att sköta!!!! :P Pouss

2008-07-25 @ 21:08:06
URL: http://elpajarocantante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0