Fåfäng? Nädå, inte alls!

Usch, jag kom just på att jag är väldigt fåfäng i vissa avseenden. Visst, jag kanske inte är någon extremist inom just den kategorin men ändå! Kanske inte allt för viktig fakta men måste bara få ur mig det. När jag duschade för en stund sedan stod jag där inne och beklagade mig, inte för att jag sjunger så dåligt att jag inte ens klarar av att höra mig själv sjunga i duschen, utan för att jag inte hade någon duscholja! Kom igen! Vem fan använder duscholja liksom? Men jag fick bara känslan av att jag måste köpa en duscholja nästa gång jag kommer in i en affär som har det som en del av sitt sortiment. Visst, man känner sig lenare, fettigare och mysigare när man kliver ur duschen om man använt denna produkt, men jag fattar ändå inte hur jag orkar bry mig så hemskt om det. För det var ju verkligen inte nog med att jag bara tänkte denna måste ha tanke utan jag var ju även tvungen att gå in på nätet och kolla in vilka oljor som finns i handeln och vilka folk tycker är bäst, för min gamla jag använde för länge sedan har ju faktiskt gått ur sortimentet tyvärr.
Dagens I-lands problem, utan tvekan!

För att återgå till min lite mindre fåfänga värld som jag lever sådär 23timmar om dygnet så har jag gjort massa saker idag som gjort mig mindre fåfäng!
Först när jag vaknade på måndagsmorgonen, med en lust att stiga upp som var lika stor som min tredje stortå! Med andra ord var den helt obefintlig(var ganska tvunget att tilläggas ifall en viss Johan Ansin skulle få för sig att läsa här). Men efter att morsan kommit instormandes likt ett enormt vänligt åskväder och dragit upp mig ur sängen så fick jag väl kanske röra på mig litegrann. Litegrann var det! inte mycket, men sådär lagom mycket för att komma upp till köket för att käka frukost.
När jag fått i mig en fralla, lite fil, flingor och såna där skrumpna vindruvor for vi till staden. Inte för att köpa en klänning till Hanna som hon bad mig köpa, för sånt klarar jag inte av utan mer för att besöka min farmor och farfar på kyrkogården och för att köpa en kaffebryggare. Under den tre timmar långa kaffebryggarjakten hittade jag även ett par nya färgade strumpor! Den här gången var de gula och riktigt fina med andra ord.
Väl hemma igen var det dags att ännu en gång få i sig lite mat och kanske även en kallsup! Javisst, supa mitt på dagen kanske låter dumt, så därför struntade jag i kallsupar och doppade mig utan dessa jobbiga och äckliga supar! Så istället för att supa drack jag lite mjölk innan det var dags att återigen gå på styltor in till staden igen. Okej, skippa styltorna och gången och lägg till en bil och en chaufför vid namn Anita så håller vi oss mer till verkligheten! Men då till den stora frågan jag vet att alla sitter och trycker på fast ingen vågar räcka upp handen och ställa, vad skulle jag göra i staden en gång till denna dag?
Det skall jag berätta för er allihop! Jag skulle nämligen in och träffa min vän Joel. Okej, vän och vän vet jag inte men han var i alla fall min frisör för dagen. En trevlig grabb som snackade massa skojjigheter samtidigt som han klippte mig, en frisyr som jag faktiskt blev väldigt nöjd med, bra gjort Joel!
Därefter for vi återigen hem, käkade mat, fick besök av min faster med make(min namne) och därefter var jag ute och sprang en liten sväng!
Slut på måndagen den 28 juli 2008!
Tänk på det nu! Ni kommer aldrig mer uppleva den den dagen så sörj den helst några sekunder innan ni går vidare med era liv!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag råkade snubbla in på din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-20 @ 07:09:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0