Fler fredagar åt folket!

Måste först ursäka mig om att jag alltid är lite sådär efter med mina bloggskrivningar, de kommer sådär en timme efter dagen har tagit slut men det tycker jag allt man kan ha överseende med när jag är snäll och skriver ner mina tankar och gärningar.

"Fler fredagar åt folket!"
Det är precis vad jag tycker. Visserligen kan fredagar vara väldigt dryga... Allra hellst när man måste jobba på historian... Måste sitta o lyssna o ta anteckningar på biologi redovisningar, ha engelska "förhör" och Matte prov... Men visst, även om det är ganska jobbigt med skolan sådär sista skoldagen så är det ändå jäkligt fint sen när allt är slut.
Man har en kväll med god mat, på spåret och ett halvt Let's Dance avsnitt att se fram emot så man skall ju verkligen inte klaga.. Dessutom blir det även en sävefest att se fram emot nästa Fredag och sånt gillar en liten kille som jag jätte mycket =).
... "Glömde" nästan det allra bästa med fredagar nu, det är ju självklart att man har hela TVÅ lediga dagar som man inte behöver gå till skolan på :). De, dee är naajs!

Weey! nu kom jag på vad jag skall utreda idag!! :D
Det är något av det vidrigaste hittills... Som ni kanske märkt verkar det här inte gå åt rätt håll, börjar med ett ganska glädjerikt ämne och slutar med...
-Jaaaa, vad kommer det sluta med?? Har ingen aning, men men...
Dagens ämne är... Varför svettas man så man luktar illa??
Orkar inte ta reda på någon jätte seriös forsknings förklaring på detta men jag tror i alla fall att jag kan komma fram till bättre lösningar på saker utan att ta hjälp av de där jäkla naturvetande forskarna..*host* (fattar inte hur de orkar med att vara sånna där naturvetare alltså... måste tröttna på sig själva efter ett tag)
Min lilla teori handlar faktiskt inte om några broskbitar som sitter i hjärnan eller att det är så att svettlökarna går igång när man käkar just, LÖK!
Nänä, Min teori är mycket djupare än så. Det är nämnligen så att när man blir varm och sådär så är det så att kroppen blir sur för att man är så väldigt "OLAT" som håller sig för varm och då börjar den svettas. Detta hade dock inget med teorin att göra eftersom det är lukten som jag skulle komma fram till.
Men jag tror att lukten uppstår p.g.a. att när vi svettas blir det blött, denna vätska som då utsöndras är egentligen helt luktlös, men när den kommer ut och blandas med luften börjar den oxidera och blir till en grön gas(som visserligen blotta ögat inte kan se) som luktar det vi kallar för svettlukt. Om man gå vill bli av med den här läskiga lukten kan man göra på några olika sätt...
  1. Man kan ta ett dopp i saltsyra, för det är något som vätskan inte alls gillar.(Har man inte så mycket saltsyra tillgängligt funkar det även med skolans soppa, vilken som!)
  2. Man kan ta fram en tändare och bränna av allt hår man har på kroppen, då kommer det garanterat lukta något annat än svett.
  3. Man kan även låta det vara och låtsas som man har skaffat sig en ny perfym (lätt min favorit.....)
  4. Man kan hålla sig undan alla andra för att inte visa att man luktar äckligt, ett bra sätt är att ta sig upp på skolans tak, ser någon en säger man bara till dem att sticka om de inte vill se en hoppa ;).
  5. Det sista och tråkigaste tipset är att gå duscha, vilket är jävligt dåligt tips, för vem fan har liksom typ en dusch i skåpet om man blir helt varm mitt under skoldagen..
Detta var några små tips och jag hoppas på att ni kan komma fram till vilket sätt som passar er bäst.
Nu börjar jag bli förbenat trött och jag vill avsluta och skylla på min lilla (jätte feta) broskbit som har fått bestämma 95% av det jag skrivit idag så skyll inte på mig om det är något som är svårförståeligt.
Pössipöss och Sov så gott!!!

Kommentarer
Postat av: neelam

haha vilka roliga tips:D:D! du e ju för rolig du ;)

2008-02-02 @ 11:05:57
URL: http://neelam.blogg.se
Postat av: Victoria

asså... manfred... finns det NÅGON som luktar så illa att man måste doppa personen i syra? :p

2008-02-03 @ 23:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0