Vilken är den sanna sanningen?

Man kan fundera på vad som verkligen är den sanna sanningen.. Är det vad media, läraren, faktaboken eller vad kompisen säger? Jag tror i vilket fall att det aldrig finns något som är helt sant. För vem bestämmer att en viss sak är sant bara för att nästintill alla säger att det är på ett visst sätt?
Det är dags att börja protestera mot alla sanningar hit och sanningar dit! Tänk vad enkelt hela livet skulle vara om man kunde få slippa alla krav på att tala "sanning". Man skulle slippa skriva prov i skolan eftersom ingen kan bevisa att det man själv skriver egentligen är osant. Man skulle inte heller kunna ha några lagar eller regler eftersom man kan påstå att det inte är sant så som det står i lagböcker. Med andra ord skulle hela samhället rasera utan våra kära "sanningar". Nu lyckades jag dessutom vända min ståndpunkt mot mig själv utan att det blev meningen. Så tyvärr måste jag nu be er alla att sluta planera in protesterna och börja verka för att vi skall fortsätta att leva med osanna sanningar!
Ni får ursäkta mina små flummigheter men det var bara en tanke som kom upp i huvudet på mig. Förmodligen var det mycket på grund av Lovisas tal igår om sanningar.

Det som hänt under dagen är bland annat att jag haft uppsatsskrivning i 5timmar. Visserligen disponerade jag endast typ tre timmar eller något men jag tyckte det var mer än tillräckligt för att skriva en sida med text. Nu är i alla fall de nationella proven i Svenska B avklarade och jag är väldigt lycklig!
För att fira detta gick jag och Jo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0