Solen sken och det gjorde även jag!

Jadu, det är inte varje dag det är torsdag inte... Men ibland händer det faktiskt och gud så glad man kan bli då. I alla fall så kan man ju bli väldigt glad över små händelser under torsdagarna men jag måste tyvärr medge att jag inte är glad över allt som hände på torsdagar. Aja... skippa skitsnacket nu så skall ni alla få veta vad jag sysslat med under torsdagen.

Dagen började med ett väldigt roande idrottsprov som jag hoppas gick fint även om jag som vanligt blandar saker lite hit och dit. Om jag är på mitt bästa blandarhumör så tror jag allt att jag skulle kunna blanda ihop en sockerkakssmet och sedan lyckas få ut pannkakor av det hela. Det är vad jag kallar "duktigt Manfred...".
    I vilket fall så satte sig typ halva klassen sig ute i solen efter provet för att chilla. En av oss lyckades dessutom chilla till sig en fin fin solbränna. jag undrar bara Niklas... Hur kan man bli så röd efter max en timme i solen? Sitter det i håtfärgen må tro?
    Efter intag av proviant eller vad det kan kallas det där man äter i matsalen så var det dags för matte. "Wohoo!" tänkte jag och roade mig med att läsa lite sidor med lösta exempel under hela lektionen. Mycket kreativt tyckte jag för att slippa räkna massor.
Eftersom Gunnar kände sig väldigt snäll idag fick vi även sluta en timme tidigare från Biologin för att kunna ha tid att gå och ta en glass på hamnen. Eftersom jag är så duktig på att blanda ihop saker så lyckades jag blanda ihop hamnen med östercentrum. När jag väl stod där på stan och förstod att jag kommit fel så fick jag istället fortsätta vandra runt lite med Karolina och Johan. För att kompencera glassen fick jag istället käka kexchocklad så för Manfred "blandar'n " Bäckström kändes det precis som om jag varit vid glassmagasinet.
    Resten av dagen fortlöpte med att jag var på en enormt givande fotbollsträning där jag stod och skjöt och tränade inlägg en halv träning och andra halvan agerade jag back när "startelvan" tränade fasta situationer.

Nu vart klockan sådär mycket ikväll igen så det är dags för mig att sova så att jag kan orka upp imorgon för att sitta i södervärns aula och lyssna på projektredovisningar en hel dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0