Cykla, festa och köra bil...

Morsning korsning! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen efter ännu ett långt uppehåll... Måste verkligen skärpa mig!
Kan i alla fall berätta för er vad som hänt den senaste helgen! Det har ju faktiskt varit en rolig helg och jag har nästan fått mycket gjort.

Fredag
I vilket fall så började det med att jag och Johan bestämde oss för att cykla ut till Denice för att fira hennes födelsedag i fredags. Som tur var slapp vi att cykla med våra feta väskor som innehöll tält, sovsäck, madrass m.m. för de skickade vi med folket som tog bussen ut.
Så när vi klockan 17,21 hoppade upp på våra vrålåk fast det inget annat än Sanda i sikte. Vi cyklade allt längre ut på landsbyggden och kände att den friska och avgasfria luften gav oss en enorm drivkraft för att orka fara de 2,5milen på de gotländska vägarna vars krokighet håller en sådan hög klass att kapten krok själv skulle göras till åtlöje om han ens jämförde sig med dessa.
Väl på plats i Denices trädgård fick vi enorma problem... Vad var det som var ut och var var det som var in på tältet??? Efter en kvarts överläggande kom vi fram till att vi faktiskt tänkt att samma sida var utsidan även om jag lyckats säga emot mig själv hela tiden. Man kan faktiskt undra vart min hjärna var någonstanns under de där minutrarna. Själv skulle jag tro att den tog semester och for till thailand och träffade massa tjejhjärnor... Den där jäkla tjejtjusaren till hjärna alltså... om man ändå kunde vara lite så alltså!
Efter alla andra misöden så lyckades vi komma till festen iklädda våra matchande tröjor och hattar och vi kunde snabbt konstatera att vi skulle bli kvällens offer för de kameror som fanns på plats. Dessutom fick vi många fina och uppskattade kommentarer om att vi var fint matchade.
Tydligen har man även mycket god upptagningsförmåga av alkoholhaltiga drycker när man motionerat fick jag erfara eftersom jag lyckades hålla mig lagom drucken hela kvällen på 3mellanöl... Man kan ju minst sagt säga att det var ekonomiskt om inte annat...
När vi väl skulle sova blev vi dessutom förbjudna att sova i tältet vi jobbat så hårt med utan vi fick sova på varsin soffa istället. Det var mycket bra att vi blev övertalade kan man ju konstatera såhär i efterhand i alla fall =). För istället för att frysa sönder så fick jag svettas en del under natten. Men det kan ju knappast vara fel att svettas bort allt överflödigt fett genom att sova. Mycket bättre än att motionera =).

Nu vart jag lite trött på att skriva så jag får i alla fall hoppa vidare till lördagen nu så att man kan bli klar någon gång.

Lördag
Det började med att jag vaknade i ett hus som jag sett för första gången några timmar tidigare. Brevid mig låg också den snyggaste tjej jag någonsin sett! Ja gud! Om det ändå var så alltså... För nu ljög jag ju igen. brevid mig låg nog ingen vad jag vet utan jag vaknade av att jag låg däri soffan helt ensammen och varm eftersom mitt sovtäcke hade tydligen uppfyllt sin verkan under natten och hållit mig mycket varm =).
Efter att ha vaknat till lite och sådär så såg vi på ensamseglaren innan det var dags att packa ihop våra saker och sedan åka hemmåt med Johans mor.
Väl när jag kommit hem tyckte jag att jag fått lite sömn under natten och lade mig på soffan för att se på fotboll. Jag passade även på att sova litegrann när jag ändå låg där i soffan.
Eftersom mor och far var ute på röjarfest (räfsarparty) i Barlingbo fick jag och syrrans kille sköta oss själva där hemma i vibble. Det gick över förväntantan eftersom vi till och med lyckades laga mat och se på "American Gangster" utan att riva hela kåken. tydligen hade mor och far haft det trevligt ute i barlingbo och hade dessutom tagit lite kort under dagen. Far hade faktiskt tagit en väldigt fin bild på min Kusin Erik och hans granne Wilma som faktiskt var så pass fin att den får komma ut på min enormt välbesökta blogg som säkert kan komma upp till 10besökare om dagen...
image25
Erik och Wilma

Söndag
Under söndagen tyckte jag att det var dags att städa ur mitt enormt stökiga och skitiga rum. Eftersom jag var väldigt duktig så tog jag även tag i det och städade även min toalett och damsög resten av källaren för att det skulle kännas extra trevligt här nere i underjorden =).
När jag var klar med mitt städande gick jag och satte mig i solen på terassen och läste en bok. Mycket avkopplande må jag då säga =). När jag sedan läst ett tag, fikat och tagit det lugnt var det dags för mig och far att kasta os in i bilen för att övningsköra litegrann. Självklart var jag ju som vanligt vägens kung och farsan råkade somna efter som jag kör så bra att det känns som man flyger fram... Nääe usch! nu ljög jag ju igen! Körde i allafall hyfsat och far min satt på helspänn.. Nästan i alla fall. Han tog det nog ganska lugnt även om han nog är lite orolig när det är jag som kör xD.
När vi varit förbi min faster och hjälpt henne med deklarationen så bar det av till farmor och farfars grav med fina blommor =). Tycker det är tråkigt att jag aldrig fick träffa farfar men eftersom farmor alltid varit så snäll så tror jag allt att min farfar var likadan!
Efter vi varit på kyrkogården for vi hem och åt och sedan förvann kvällen i kick!

Nu har jag skrivit av mig om allt som hänt i helgen. Känner mig duktig som skrivit en jäkla massa och 95% är mega strunt men jag hade ju i vilket fall ganska skoj när jag skrev det :).
Ha det så fint allihop och någon gång kommer nästa inlägg... Skall överraska er alla! När ni minst anar det kommer det komma ett nytt inlägg!
Hejdåååå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0